onsdag den 1. juni 2011

Mavefornemmelse

     Igen i dag havde TV2-news politikere til debat, og jeg fulgte med så langt, som jeg nu kunne holde det ud. 
     I tre kvarter prøvede jeg at analysere retorikken, men opdagde snart, at det var et spørgsmål om at kunne dechifrere koderne der blev brugt politikerne imellem, og snart stod det mig nogenlunde klart, at uanset hvad de sagde, var det både sandt og falsk.
     Min konklusion var derfor, at man til folketingsvalget må stemme efter holdninger, mere end efter hvad der siges.
    
     Er man liberalist, det vil sige frit valg for hver enkelt til at vælge på alle hylder, stemmer man på Venstre eller Liberal Alliance. 
    Er man pragmatiker, det vil sige holde sig til det gode gamle og hidtil afprøvede, stemmer man på De konservative. - 
   Er man mod fremmede tilflyttere og ser forbrydere overalt, stemmer man på Dansk Folkeparti. 
   Er man socialt anlagt, som vist ikke kræver nogen nærmere forklaring, stemmer man på Socialdemokraterne eller SF. 
   Og er man super socialt indstillet, stemmer man på Enhedslisten.
    
     Det siges, at hvis eens hoved er i tvivl, så skal man følge sin mavefornemmelse, og jeg vil derfor tilråde alle at gøre, hvad jeg selv har besluttet mig for - nemlig at lukke ørerne for politikerne og mærke efter i mig selv, hvilke holdninger jeg som menneske har til det samfund jeg lever i.