søndag den 24. juli 2011

Frø fra det ekstreme højre.

     Det bør ikke undgå vores opmærksomhed, at den norske idiot, morder og bombemand, har sine rødder i det norske Fremskridtspartiet, et søsterparti til det danske, lige så nationalistiske Dansk Folkeparti. 
I øvrigt et partinavn der er ret så blasfemisk i forhold til det danske folks natur og kultur. Idioten meldte sig ganske vist ud af dette parti for et par år siden, så vidt vides, da han indså at de ikke var tilstrækkeligt ekstreme, men frøet blev lagt her.

     Jeg har ingen belæg for at påstå, at der med sikkerhed findes lignende idioter i Dansk Folkeparti, vort eget tidligere Fremskridtsparti, eller dets vælgere, men det vil desværre ikke undre mig om vi snart får det at se og mærke.

     Netop i så ekstreme partier som DF, Nazisterne og lignende findes der utilpassede mennesker, som er blevet påvirket af den giftige retorik der forekommer på dette plan og, som føler sig kaldet til at udføre ugerninger, der simpelthen ikke er til at forstå for folk med normal ånd og dannelse.

     Midt i al denne forfærdelighed er der trods alt noget positivt ved at erfare, at det var en indfødt nordmand der udførte denne ugerning og ikke, som formentlig forventet af DF, et islamisk subjekt, eller en gruppe af utilpassede. muslimske indvandrere.

     Normalt ytrer de tidligere medlemmer og vælgere af Fremskridtspartiet, nu Dansk Foleparti, sig i skarpe vendinger om terrorisme, men i denne tragiske sag gætter jeg på, at der vil forekomme en larmede tavshed - og hvis jeg var spindoktor for Pia Kjærsgaard, ville jeg også råde hende og hendes lige til at holde en særdeles lav profil.
     - Nu får vi snart at se om jeg gætter rigtigt.