Al privatbilisme burde derfor ganske enkelt forbydes i en nærmere bestemt cirkel om selve city. En geografisk ring der naturligvis må analyseres og fastlægges af trafikeksperter, men man kunne f.eks. foreslå en ring, gående fra Nordhavn Station i nord, med søernes afgrænsning mod vest, til Dybbøls Bro Station i syd og inkludere hele Christianshavn, med voldsystemet og Stadsgraven som grænse mod øst. Hele dette område burde få status som Strøget eller Købmagergade, hvor modellen som bekendt er: ingen privatbilisme - kun ærindekørsel.
Ligeledes kræver det naturligvis tilstrækkelig kapacitet af de offentlige transportmidler, men det vil være helt naturligt for det offentlige at investere i, efterhånden som efterspørgslen stiger. Det vil være til gavn for både mennesker, miljøet og det offentlige udgiftbudget. Om man så lægger opgaven i staten eller kommunen må bero på en konkret vurdering.
Dette vil formentlig ikke vinde gehør blandt befolkning eller politikere, da alt for mange er glade for deres bil, og politikerne tør ikke sige noget så dristigt, af hensyn til genvalg til kommunal- og folketingsvalg, selv om mange nok i deres stille sind erkender, at noget drastisk burde gøres.