onsdag den 5. oktober 2011

Legaliser hashhandlen nu !


     Jeg går så absolut ind for fri hash, primært af to grunde. Den ene er, at hashrygning ikke er forbundet med de kendte samfundsproblemer som alkohol. Den anden er, at årsagen til så mange omkostningsfulde politiaktioner.

     Som jeg, i en tidligere artikel har nævnt, har jeg set folk dele to bajere og staks efter begyndt at slå løs på hinanden, men jeg har endnu aldrig set to folk dele en joint og efterfølgende komme op at slås, snare tvært imod, idet hash, som det er nogen bekendt, er fredsfremkaldende.

     Selve hashrygningen er påviseligt af eksperter ikke vanedannende som alkohol, men kan alene være et problem når rygningen bliver en livsstil. Denne livsstil tilegner mange sig, som af andre grunde, har problemer med deres tilværelse i øvrigt.

     Det er vigtigt her at nævne, at jeg selv har prøvet at ryge hash, men jeg bryder mig ikke om det, idet det får mig til at få en følelse af manglende selvkontrol - og jeg bliver hurtigt ualmindeligt søvnig og tørstig efter noget sødt drikkelse.
     Ved at frigive handlen med hash, som f.eks. i alle steder, hvor man i forvejen kan købe rusmidler, som alkohol, eller tobak, hvilket vis sige i kiosker, tobaksforretninger og supermarkeder – og sidegevinsten er at fjerne en meget stor del af de kriminelle banders indtægter og frigive politiarbejde i milliardklassen, som lige så påviseligt, ingen effekt har overhovedet

    Det er ikke fantasi, at sammenligne hashforbuddet, med alkoholforbuddet i USA i tyverne, tiden hvor gangstervæsenet tog sin begyndelse og senere udvidede sig til meget andet kriminalitet, som korruption, indbyrdes krig, død og ødelæggelse for resten af samfundet.

     Jeg er enig i – og bestemt ikke blind for, at kriminelle bander har andre indtægtsformer i form af, handel med kvinder, alfonseri, våben og hårdere stoffer, men det er et helt andet problem og retfærdiggør ikke forbuddet mod hash. Det er vidt forskellige problematikker.

     Man kan anlægge det synspunkt, at Danmark således vil blive oversvømmet med turister, der udelukkende kommer hertil for at købe hash. Nå ja, - de lægger så en del valuta – og det er vel ikke så ringe endda, men man kunne også bruge sit pa,s som legitimation for at til køb af hash. Herunder kan vi også forbyde folk under 18 år at købe hash, ligesom det snart vil være tilfældet med køb af alkohol.